Kairit Anufrijev

28 a102 kg ennetulemus 84 kg

Alustasin Fitlapi toitumiskava jälgimist aprillis 2020, kaalusin siis 102 kg. Nüüdseks olen jälginud toitumiskava 9 kuud ning kaotanud oma kehakaalust 18 kg.

Fitlapi toitumiskava juures tõmbasid mind algselt lihtsad toidud. Ma armastan väga kartulit, ei oleks suutnud ette kujutada, et ma pean kartuli asemel sööma ainult riisi, läätsesid või jumal teab mida. Mulle meeldivad ka väga võileivad ja Fitlapi tehes on võimalik neid süüa. Lisaks sellele on Fitlapil väga palju retsepte, mis petavad ära nagu oleks tegu reaalselt magustoiduga. Suure magusasõbrana pean korra päevas vähemalt midagi magusat saama. Kui ma süüa teha ei viitsinud tegin 5 minutiga endale smuuti valmis.

Ja kuna mul oli kava alustades komme end üle süüa, mul oli vajadus tunda seda täiskõhu tunnet, et nüüd rohkem ei jõua siis, et portsust kõht tühjaks ei jääks sõin vabavara kõrvale. Viimase peal variant on endale ise menüü kokku panna vastavalt kas sellele mis parasjagu külmkapis leidub või sellele mille isu on!

Ühesõnaga, isegi inimesed kellel pole söögitegemisoskust, et Fitlapiga saavad kiirelt ja lihtsalt kõik söönuks.

Kaalukaotus on mu elu muutnud väga suurel määral. Ma tunnen end enesekindlalt, ma tunnen end hästi. Eriti rõõmsad on need hetked kui kapist mahuvad selga riided, mis pole ammu päevavalgust näinud. Või see kui riided jäävad suureks ja on vaja riidekappi uuendada väiksemate suurustega.

Mul oli enda tippkaalus olles raskusi isegi natukene kiiremini kõndimisega, kõik võttis hingeldama. Ma ei jõudnud 5ndale korrusele ronida. Ma ei jõudnud enda lapsega joosta ega mängida. Mul on palju rohkem energiat ja tahet ennast liigutada. See on väga oluline kuna mul on 2-aastane väga energiline poiss kodus, kes tahab joosta ja mängida.

Mõeldes tagasi kava alustamisele, siis abiks oli see, et tegime kava sõbrannaga koos ja olime kohustatud kõikidest enda päeva toitudest üksteisele pilte saatma. Olles harjunud näksima pidin end tagasi hoidma, et kinni pidada vajalikkusest pausidest uue toidukorrani. Abiks oli vee joomine ja ka veel ühe suhkruvaba, kuid mitte just tervisliku joogi tarbimine. Praeguseks võin öelda, et mul ei ole väga probleemi enda toitumise jälgimisega. Mu isud on oluliselt vähenenud ja ma ei suuda süüa enam suuri portse korraga.

Kuid kõige suuremaks motivaatoriks oli see, kuidas kaal langes. Ma käisin nädalas korra kaalu peal vahest ka tihedamini, sest see andis rasketel hetkedel motivatsiooni jätkata. Ja nagu räägitud, siis kaalunumber pole alati see mis väheneb vaid sentimeetrid, seega tuleb end mõõta! Ma panin kirja enda algsed mõõdud ja kord kuus uued mõõdud. Mis mulle veel mõjus oli see kui üks mu sõbranna ütles, et ma ei usu, et sa hakkama saad. Tegelikult sellised asjad ei toeta inimest ja võivad hoopis vastupidiselt mõjuda aga minu puhul see toimis, mul oli suur tahe end tõestada ja öelda : MA SAIN HAKKAMA! Mind motiveeris väga ka teiste edulugude lugemine.

Viis nippi minu poolt, mis aitaksid toitumiskavaga alustada ja sellel teel püsida on:

  1. Pane eesmärgid paika. Pane endale paika soovitud kaalu eesmärk aga ära mine äärmustesse, et kohe 30kg. Alusta 5 kilogrammist, siis pane paika järgmised 5 jne. Kirjuta lausa paberi peale, sest siis saad sa reaalselt enda edul silma peal hoida.
  2. Ära kuula inimest kes ütleb, et "Ma armastan sind ka 200 kilosena." See oli nali. 😁 Kõige olulisem on see kuidas sa iseennast enda kehas tunned. Ei ole oluline Instagrami töödeldud kaunitarid ja ei ole oluline see mida arvab keegi teine sellest, kui palju peaks keegi kaaluma.
  3. Ära alusta hetkelise ideena, et üks hommik ärkad ja mõtled oh okei teeme proovi ja juba järgmisel päeval sööd kommi. Alusta sellel hetkel kui sa tunned, et tõesti enam nii ei suuda ja sa tunned seda tohutut motivatsiooni ja tahet alustada.
  4. Alusta võimalusel koos sõbrannaga või kasvõi Fitlapi toetusgrupis olevate sama eesmärkidega inimestega kellega te jagate pilte enda toitudest, eesmärkidest ja toetate üksteist nõu ja jõuga.Kui sa oled võistlushimuline nagu mina siis pange paika kes teatud ajaks kui palju alla peab võtma.
  5.  Ära piitsuta ennast liiga palju! Kui sa tõesti tunned, et sa pead seda šokolaadikooki täna saama siis söö see tükike ära. Sa ilmselt kahetsed seda väga aga vähemalt on see isu leevendatud. Ja mis veel, kasuta patutoidukordi ja söö seda mis sind tol hetkel isutab. Muidugi motivatsiooni tipus olles tahad ülimalt täpne olla aga mida sa rohkem end alguses keelad, seda raskem on hiljem isudele vastu astuda.

Selleks, et jääda tervislikule teele pole minu arust nõuandeid vaja. Ajapikku saab Fitlapist sinu sõber ja elukaaslane, see kulub pähe. Sa tead täpselt mis sulle kasulik on ja mis pole. Ma teen ka niisama Fitlapi retsepte, sest toidud on tõesti ülimaitsvad!

Lae alla Fitlap toitumiskava äpp IOS või Android telefoni jaoks

Google play
App store