Kogu Lollidemaa asjaajamise otsa pean jagama oma rõõmu- kaal on langenud taas 200 grammi! Nüüd olen jõudnud nii madalale, et kui panin oma kaalu ja pikkuse 161 cm (mis ma hommikul olen) kehamassiindeksisse, sain teada, et polegi enam rasvunud, vaid ülekaaluline. Aga kui panin 160 cm, siis on lugu vastupidi.

Niisiis- Kas Eesti on muutunud Lollidemaaks? Mida rohkem siit kodukontorist vaadata, seda enam olen kindel, et vastus on "jah". Ükskõik millega kokku puutun, ikka on kohal ka Lollidemaa mentaliteet. Eelnevalt kirjeldasin oma jäätmejaama kogemust. Nüüd lisandus sellele IT-imelinemaailm. (Suur tõenäosus on muidugi ka see, et olen ise üks ilmatuma loll inimeksemplar ja võiksin enda näitamisega kõva papi kokku lükata)

Niisiis- eelmise aasta lõpupoole kuulutas riik välja interneti parendamise meetme mõnedele aadressidele, kelle internet veel vändaga käib. Oma rõõmuks sain teada, et ka minu aadress on abikõlbulik ja saamegi endale riigi 300 eurise toetusega antenni ja ülikiire läbi õhu leviva neti. Lahendamist vajas vaid probleem- kuidas leida ka meie piirkonnas teenust pakkuv ettevõte. Nimekirjas olid vaid pisikesed ja tundmatud ettevõtted. Aga saatus oli meie poolt! Ma leidsin sellise ettevõtte kusagilt Lõuna- Eestist! Ja saime ka riigi poolse heakskiidu... Ja siis jäime ootama. Möödus november, detsember, jaanuar.... Ei midagi. Asja uurides selgus, et viimane tähtaeg oleks mai lõpp. Nii et kannatust! Ootasime. Kannatlikult. Vahepeal teatasid suured operaatorid, et ka nemad liitusid programmiga ja oleksid nõus meile kohe antenni ja levi paigaldama. Aga meie ju enam ei saanud neile jah öelda, sest kõik paberimajandus ja lepingud tehtud selle pisifirmaga.

Ära ootasime. Aprilli keskel teatas pisiettevõte, et nüüd ongi aeg meil pakki oodata. Nemad saadavad meile seadmed ja paigaldusega saab isegi laps hakkama. Nemad paigaldama küll ei hakka- asume liiga pärapõrgus ja üleüldse raha paigaldamiseks ei jätkunud.

Nüüd tekkis ka tõrge- meie senine netipakkuja on andnud meile Wifi- ruuteri, kus käib nende kaart. Aga pisifirmal on antenn, kuhu käib kaart. Nii et nemad teevad meile veel teene ja saadavad ka uue ruuteri. Meilile tulid ka mingid paroolid, aga kuhu need pistma pidime? Selgitust polnud. Aga lohutuseks- nende tehnik annab meile ööpäevaringset ja ka nädalavahetusel, abi. Aga kõik on ju imelihtne!

Rõõm suur. Avasime kasti. Selgus, et olime juba uue tõrke ees- saabunud antennialus ei olnud see, mis tellisime. Ok. Sõbrad aitasid välja ja antenn sai uue aluse. Aga kuna mets on ees ja antenniga mastivaadet ei saa, siis levi nagu polegi. (Eks meil sellesamusegi pärast oligi miskit signaali võimendamist vaja) Pusisime, mis pusisime, oli aeg helistada tehnikule.

Saime teada, et oleme kõik valesti teinud. Antenn oleks pidanud enne katusele ajamist toas sisse lülitama. Kas me siis juhendit ei loe? Möh?! Juhend? Meile saadetud juhendis oli vaid kokku monteerimise õpetus. Ja siis tuli sealt kiiresti palju IT-keelt, millest minusugune pensionieelik muffigi aru ei saanud. Kui ma siis vahele hüüdsin ja aeglasemat ja inimkeelsemat juttu tahtsin, muutus tehnik pahuraks. Mis ka minu meeleolu sugugi paremaks ei muutnud. Õnneks oli kodus noorema põlvkonna esindaja, kes siis arvuti ees terve nädalavahetuse vahelduva eduga tunde veetis ja oigas, et ta ei ole programmeerimist õppinud! Saime pihta erinevatele juhendajatele- üks ütles, et programmeerimiseks ei ole vahet, kas suured või väiksed tähed, teine väitis vastupidist. Meilile (kuigi ütlesime, et netti meil pole ja meile me seepärast ei näe) saadeti mingeid fraase... jne Lõpuks saime aru, et kolme päevase jama järel oleme teinud oma parima. Netikiirus oli veidi parem, kui enne antenni. Aga meie digiboks ei leidnud netti. Seal aitasid meid GoPlay väga tore teenendaja (selgus, et meil on hoopis Go3, aga ta aitas ikka) ja Go3 teenendaja, kes tegi isegi miski algseadmete restardi... Lõpuks ühendasime digiboksi kaabliga Wifi- ruuteriga. Saime hakkama. Siis hakkas jama telefonidega. Levist välja käies ei tulnud enam levi tagasi... Veetsime veel mõned toredad tunnid pisifirma tehnikut kiusates... Ta teatas, et viimase võimalusena saadavad nad meile uue ruuteri. Aga kui see ka ei aita, peame neile seadmed tagasi saatma ja nemad lõpetavad lepingu. Nemad küll ei hakka meile tehnikut saatma- äkki saame oma teenuse mõnelt suurelt pakkujalt... Saadetud ruuter oli aga täpselt sama marki...

Lahendasime lõpuks ise probleemi- paigaldasime oma vana ruuteri (ilma kaardita- kuigi nii ei pidanud üldse sobima). Levi on meie jaoks 2 x kiirem, aga kahtlus kripeldab, et asjatundjad oleksid suutnud meile paremat pakkuda...

PS: Mees jõudis pojaga toapõranda valamiseni. Nüüd on kassidel palju rõõmu- saavad avatud aknast sisse- välja, kui niiskust välja tuulutame. Mees peletas neid märja betooniga põrandast eemale, et nad ei saaks käpajälgi teha. Neid meil nüüd tõesti pole. Aga on ämma sõrmejäljed, sest temal oli kohe mitu korda vaja kontrollida, kas põrand on ikka juba järgmiseks hommikuks kõvastunud.