Kuidas püstitada eesmärke ja püsida rajal?

Kaalulangetamine on nagu iga teinegi täiesti tavaline teadlik tegevus - kõigepealt tuleb paika panna eesmärgid, siis valida tegutsemise meetod ning siis hakata tegevusplaani järgima.

Selles artiklis püüan need kolm peamist punkti lahti harutada.

Nagu eelnevalt mainitud, siis alustuseks tuleb paika panna enda eesmärgid. Hetkel siis võtame aluseks soovi langetada oma kehakaalu.

Selleks peab olema kindel põhjus. Nendeks põhjusteks võivad olla:

  • enesetunne (raske liikuda, lihtsalt sooviks tunda ennast oma kehas paremini vms)
  • välimus (sulle ei meeldi su peegelpilt ja olla enesekindlam)
  • tervis (tervis on halb ja ehk on isegi arst soovitanud kehakaalu langetada)

Kui oled kaalulangetuse põhjuse leidnud, siis tuleks leida motivatsioon enda elustiili muutmiseks.

Pärast seda tuleks hakata kaalulangetuse eesmärke paika panema.

Eesmärgi püstitamine

Normaalseks kaalulangetuse tempoks loeme olenevalt kehakaalust 2-3 kg kuus. Mida rohkem kaalud, seda kiirem on esialgne normaalne kaalulangus. Ühesõnaga soovitaks panna eesmärgiks keskmiselt kaotada 3 kg kuus. See võib tunduda esialgu vähe, aga kui seda tempot jälgid, siis on sinu arvutuslik kehakaalu langus 18 kg 6 kuuga või siis 36 kg aastaga. Nii mõeldes on seda juba väga palju.

Kaalulangetuse meetodi valimine

Kindlasti soovitan hoida eemale erinevatest imedieetidest (13 päeva dieet, Atkinsi dieet jne). Need ei ole jätkusuutlikud ja lõppevad halvasti.
Aastatega kogutud liigsest kehakaalust ei ole võimalik tervislikult vabaneda päevade või nädalatega. Kaalulangetamine on pikaaegne tegevus ja tervislik toitumine peaks muutuma elustiiliks.

Kui te näete reklaame või kellegi tagasisidede pilte, kus inimene on kaotanud ühe kuuga 10 kg või rohkem või lubatakse selliseid tulemusi, peaks hakkama kohe peas “tuluke põlema” ja tuleks mõelda, kas see on ikka tervislik ja jätkusuutlik.

Iga treener on võimeline teile sellise treening- ja toitumiskava tegema, see on lihtne- ära söö mitte midagi 🙂 või söö vaid natuke liha ja köögivilju (loobu süsivesikutest peaaegu täielikult), kuid kindlasti ei ole see jätkusuutlik.

Tegelikult vajab meie keha nii valku, rasvu kui ka süsivesikuid. Ja loomulikult on tähtis nii õige kaloraaž kui ka õige toitainete vahekord jpm.

Lisaks sellele rikub ebatervislik ja liigselt kiire kaalulangetamine sinu tervist ning lõpeb üldjuhul sellega, et langed masendusse, sinu tujud kõiguvad ja enesetunne on halb (see on normaalne reaktsioon, mis tuleneb nälgimisest). Vali enda nõustajaks see, kes on piisavalt pädev ja sinu jaoks alati olemas. Kui sa ei saa enda küsimusele vastust vähemalt 24 h jooksul, siis unusta see treener ja vali uus. Treener/nõustaja PEAB olema sinu jaoks kogu aeg olemas.

Tegevusplaani järgimine

Selles osas on kõige keerulisem mitte anda järgi naudingutele, millega sa oled “eelnevas elus” harjunud (liialdamine magusaga, üleliigne näkitsemine jne). Kui sa oled pannud paika enda eesmärgi ja valinud välja meetodi eesmärgi saavutamiseks, siis ei tohiks enda eesmärgist kõrvale kalduda. See võib küll olla keeruline, eriti esialgu, kuid kui sa oled võtnud enda eesmärgiks  ja sooviks kehakaalu langetamise, valinud välja meetodi ja alustanud tegevusplaani järgimist, siis ei ole mingisugust õigustust eesmärgist kõrvale kaldumistele.

Loe ka artiklit teemal “Mulle ei maitse”.

Kui kasutad Fitlapi toitumiskava, siis oleme kindlad, et saavutad oma eesmärgid! Toetame sind täiega :-)

Kommentaarid

Uuemad enne

Kommentaarid puuduvad.

Lae alla Fitlap toitumiskava äpp IOS või Android telefoni jaoks

Google play
App store